Je influencer marketing budoucností reklamy?

V posledních několika letech došlo k obrovskému nárůstu počtu influencerů. Je prakticky nemožné projít si svůj Instagramový feed, aniž byste viděli produkty a služby propagované zdánlivě obyčejnými lidmi, kteří se snažili zvýšit počet svých sledujících a stát se autoritou ve svém oboru. Jak může vaše firma využít influencery k propagaci svých produktů? Vyplatí se do nich investovat?

Influenceři na sociálních sítích i streamovacích platformách

Dobrými příklady jsou blogerka propagující novou řadu čisticích přípravků na obličej nebo fitness modelka na Instagramu, která nosí sportovní oblečení určité značky. Ačkoli celebrity jsou automaticky „in“, propadlo jí i mnoho necelebrit.

V herní komunitě se líhní influencerů stala platforma Twitch, která je primárně určená pro live streamování videoher. Díky streamování na Twitchi se influencerm stal třeba Fintan Hand, člen týmu PokerStars, který začal svou kariéru jako pokerový dealer, ale poté získal na svém kanálu na Twitchi spoustu sledujících.

Jednou z nejznámějších influencerek na sociálních sítích současnosti je Zoella, jinak známá jako Zoe Sugg, která se z vysílání ve své ložnici dostala v roce 2017 na první místo žebříčku nejlepších influencerů v oblasti krásy časopisu Forbes.

Do jisté míry je influencer také třeba alter ego herce Jakuba Štáfka, přihlouplý fiktivní fotbalista Julius Lavický, kterému se po uvedení seriálu Vyšehrad povedlo totálně opanovat české sociální sítě a toto zopakovat i po uvedení celovečerního filmu se stejným názvem. Mimochodem, jak seriál, tak film jsou plné product-placementu.

Influenceři vám v závislosti na jejich dosahu umožní více či méně masivně rozvíjet viditelnost a povědomí o vaší značce. Úspěch těchto kampaní je dán především „skutečnou“ a „přirozenou“ stránkou influencera, s níž se spotřebitelé ztotožňují: když influencer doporučí váš produkt nebo službu, je velmi pravděpodobné, že se jeho následovníci budou cítit ztotožněni.

Jak se influenceři rozdělují podle počtu sledujících?

Marketingových postupů influencerů, které mohou značky využít, existuje hned několik. Spolupráce mezi značkou a influencerem může sahat od prostého uvedení značky v publikaci influencera až po celé video věnované jeho produktům. Každá spolupráce závisí na rozpočtu značky, protože influenceři obvykle nepracují zadarmo. Závisí také na počtu odběratelů influencera.

Mega-influenceeři

Velmi vyhledávanou kategorií jsou megainfluenceři (nebo makroinfluenceři), kteří jsou velmi viditelnými osobnostmi webu s více než 100 000 sledujících. Mohou to být celebrity, umělci nebo dokonce sportovci. V českých podmínkách jich ovšem moc nenajdete. 

Umožňují oslovit obrovské publikum – a tím získat vysokou viditelnost – i když míra zapojení je obecně nízká. Tito influenceři budou mít také vyšší než průměrné sazby.

Mikroinfluenceři

Kategorie lidí s 10 000 až 100 000 sledujícími má obecně blíže ke svému publiku než influenceři s větším počtem sledujících. Jejich hlas je proto lépe slyšet, což z nich dělá oblíbenou kategorii i pro značky.

Nano Influenceři

Jedná se o influencery, kteří mají méně než 10 000 sledujících. Pokud je však publikum malé, mají velmi vysokou míru zapojení a nabízejí jistotu oslovení cíleného publika.

Influencer

Jaké výhody přináší influencer marketing oproti tradiční reklamě?

Influencer marketing buduje důvěryhodnost

Influenceři tvrdě pracovali na vytvoření vysoce angažovaného publika, které rádo sleduje jejich každodenní život – včetně toho, které značky používají. Tradiční reklamě už velká část vašeho cílového publika nedůvěřuje, takže autentické zmínky o značce od populárních influencerů mohou pomoci obejít ty, kteří trvají na blokování reklam.

Influencer marketing je cílený a relevantní

Influenceři si vytvořili publikum založené na své vlastní bublině. Pokud navážete spolupráci s influencerem, jehož publikum se pohybuje ve stejné skupině jako vaše, řekněme, produkty pro cyklisty, všichni potenciální zákazníci získaní z vaší kampaně budou relevantní.

Je nákladově efektivní

Ve srovnání s jinými formami reklamy není influencer marketing nákladný. S průměrnými náklady 5 000 Kč  na 1000 sledujících může platba influencerovi za propagaci vašich produktů přinést obrovskou návratnost investic. Ať už chcete zvýšit povědomí o značce nebo podpořit konverze, influencer marketing vám může přinést výsledky, které potřebujete.

Influencer marketing šetří čas

Vytvoření reklamní kampaně vyžaduje čas – ať už jde o přípravu obrázků, tvorbu kopií a plánování obsahu napříč vašimi kanály. Influencer marketing vám toto všechno vezme z rukou, protože neplatíte jen za reklamu – ale také za veškerý design a textaci, což vám ušetří spoustu času.

Influencer marketing se během krátké doby stane nevyhnutelným marketingovým kanálem pro naprostou většinu produktů. Výhody mluví samy za sebe a vy rozhodně nechcete zůstat pozadu. Influenceři mají v marketingovém odvětví jedinečný hlas, který vaše značka může využít ke zvýšení povědomí o značce, podpoře prodeje a v konečném důsledku k růstu vašeho podnikání tam, kde ho chcete mít.

Zdroj náhledových obrázků: Needpix

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *