Jak ušetřit při nákupech nejen na Vánoce: Pozor na chytré triky obchodníků a využívejte slevy opatrně

Vánoční období se tradičně nese kromě jiného i ve znamení velkých rodinných nákupů potravin a dárků. Zdá se vám, že před Vánoci je všechno dražší, než obvykle? Rádi čekáte na povánoční slevy? Možná, že nejsou vždy ale tolik výhodné.

Proč si dát na některé akce pozor, jak se vyznat ve slevách a jak nakupovat nejen o Vánocích levněji? Buďte stejně chytří jako obchodníci, kteří ceny určují, jak se jim to hodí!

Slevové kupony a akce, kterým nelze odolat

Jistě, slevové akce a slevové kupony jsou asi nejlepším způsobem, jak můžete při nákupech ušetřit. Pozor ale na to, kdy slevy vyhledáváte. Slevové kupony obchodníci obvykle rozdávají jako dárek k nákupu a jde o prostředek, kterým se snaží znovu zákazníka nalákat k dalšímu nákupu. Slevové kupony se obvykle opravdu vyplatí využít, ale většinou tehdy, je-li nákup vyšší hodnoty, u e-shopů se například může vyplatit bonus v podobě dopravy zdarma.

Nákup na e-shopu

Právě nákupy online se mnohdy vyplatí mnohem více než nákupy v kamenných obchodech. I když si zboží nemůžete hned vyzkoušet nebo si na něj sáhnout, vyměnit ho lze kdykoliv do čtrnácti dnů od doručení a to zdarma. Na internetu je také nabídka obvykle mnohem větší, lze tam najít téměř všechno, a je to podstatně pohodlnější. Nehledě na to, že si cenu zboží můžete porovnat. Není pod věci zjistit, zda jiný prodejce neprodává dané zboží výhodněji. Mnohdy si tak můžete ověřit, zda nabízená akce je skutečně tak výhodná, jak se tváří.

Není také tajemstvím, že každý nákup je dobré si předem promyslet. V akcích se nakupuje dobře, člověk má pocit, že šetří, a tak toho chce nakoupit co nejvíce. Jenže dost často se stane, že tak nakoupíme i to, co v podstatě nepotřebujeme. Pokud ale chcete šetřit, měli byste si vždy nechat projít hlavou, zda danou věc potřebujete, není dobré nakupovat ihned a impulzivně. Dejte si několik dní na rozmyšlenou. Nakonec třeba zjistíte, že se bez dané věci obejdete. I běžný nákup potravin či drogerie si plánujte. Piště si seznam toho, co je třeba nakoupit, a nebojte se za pomoci letáků srovnávat ceny. Můžete tak ušetřit i několik stokorun týdně.

Obchodníci ví, co dělají

Momentálně se nás týkají Vánoce. Právě před nejkrásnějšími svátky v roce lidé nejvíce utrácejí a nakupují všechno. To samozřejmě obchodníci dobře ví, vědí také to, že lidé si během Vánoc chtějí dopřát i to, co si obvykle odpírají. Výsledkem jsou samozřejmě i vyšší ceny, protože lidé si i tak zboží koupí. Mnozí tak čekají na povánoční slevy. Pokud se ale rozhodnete nakupovat například dárky až v povánočních a lednových slevách, nemusí to být vždy výhra.

Obchodníci využívají mnohé triky, například zdraží věc ještě před Vánoci a po nich ji přecení, aby to vypadlo, že je levnější. Ve výsledku je ale daná věc dražší, protože původní cena byla jiná, levnější. Právě v prosinci se ceny dost liší a následné slevy jsou jen na oko. Vyplatí se tedy nakupovat ještě na konci léta nebo začátkem podzimu, anebo až následně na jaře, až povánoční slevové šílenství skončí.

Na co si dát pozor v obchodech a na internetu

Tím ale triky obchodníků nekončí, podobné triky se používají takřka během celého roku. Můžete si všimnout například toho, že zboží, které je v obchodech levnější, je umístěno v regálech níže, než zboží, které je dražší. Drahé kousky se nám snaží obchodníci naservírovat, takže toto zboží bývá fikaně v úrovni očí. Stejně tak jako nás lákají věci, které se nachází u pokladny.

Na internetu se nás zase snaží obchodníci pobídnout k nákupu tím, že vidíme, kolik lidí si právě zboží prohlíží nebo kolik zákazníků již zboží koupilo. Podobně lákavě vypadají i velké nápisy oznamující, že slevy platí jen do půlnoci, že doprava zdarma platí jen v uvedeném čase nebo že zbývá pár posledních kousků na skladě.

Lidé se snadno nechají nalákat na zdánlivě neodolatelnou nabídku, proto buďte chytřejší a nákupy si promýšlejte, jedině tak ušetříte.

Zdroj foto: www.freepik.com

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *