Chcete reklamovat zájezd? Kdy můžete uspět, a kdy nikoliv

V posledních dnech sledujeme, jak řecké ostrovy sužují ničivé požáry. I když je situace nejhorší na ostrově Rhodos, hoří i jiné turisty oblíbené řecké ostrovy. A zejména právě turisté, kteří mají zakoupené zájezdy do Řecka tak řeší otázky, jak bude jejich dovolená vypadat, nebo zda vůbec mají odletět.

Ve většině případů jim cestovní kanceláře nedávají moc na výběr, i když do přímo zasažených oblastí vás nikdo nepošle a cestovky nabízejí výměnu destinace či termínu, do oblastí, kde zatím nehoří, se tak létá dál. Ale co když máte obavy? Co když vaše dovolená nebude podle plánů a kdy vlastně můžete zájezd reklamovat?

Aktuální problém s dovolenou v Řecku

Situace na řeckém ostrově Rhodos není rozhodně dobrá a požár se stále nedaří dostat plně pod kontrolu. Tisíce lidí a samozřejmě i turistů byli evakuování a na ostrově panuje chaos a strach. Přesto tam dále létají turisté, i když do nezasažené části ostrova. Nabízí se otázka, zda si takovou dovolenou může člověk vůbec užít.

Pokud máte odletět v blízké době do Řecka na jeden z ostrovů, kde požáry zuří, je dobré spojit se včas před odletem se svou cestovní kanceláří. To, zda uspějete s žádostí o změnu termínu nebo destinace z důvodu toho, že máte prostě strach, záleží čistě na cestovní kanceláři. A každá cestovní kancelář přistupuje k tomuto aktuálnímu problému jinak. Nic víc než to, že se pokusíte nějak domluvit, udělat nemůžete. Jiné to ale je v případě, že jste kvůli požáru přišli o dovolenou, kterou jste si zaplatili. Lidé, kterým oheň přímo narušil a zkazil dovolenou, na náhradu nárok mají, i když se do toho cestovním kancelářím nechce.

Když si totiž zaplatíte zájezd, ale nakonec svůj pobyt strávíte v evakuačním centru nebo v jiném hotelu, který je ale přecpaný turisty a nemáte tedy k dispozici nic z toho, co jste si zaplatili, musí vám to cestovní kancelář plně nahradit. Stejně tak se můžete bránit i v případě, že sice na svou dovolenou odletíte, jste v bezpečné oblasti, ale díky požáru nemáte k dispozici všechno, co jste si předem zaplatili.

Požadovat náhradu můžete v případě, že je okolí hotelu poničené, že chybí strava, jakou jste si zaplatili, ale i v případě, že vám například zrušili výlety. Cestovní kanceláře se i k takovým reklamacím musí postavit. Koneckonců je řeší každoročně a určitě se problémy nevztahují jen na nedostatky v důsledku přírodních katastrof.

Nejste se svou dovolenou spokojeni? Jednejte rychle

Reklamace zájezdů nejsou ničím neobvyklým. Velmi často se totiž stane, že si klient cestovní kanceláře zaplatí zájezd a není s ním nakonec plně spokojen. Problémem může být to, že vás ubytují v horším hotelu, než v jakém jste měli být, že je jídlo nedostačující a rozhodně ho není tolik, kolik cestovka slibovala. Reklamovat ale můžete i chybějící služby nebo to, že u hotelu není bazén a měl tam být.

Co je ale nejdůležitější? Vždy je potřeba si řádně pročíst smlouvu s cestovní kanceláří, jestliže máte ale ve smlouvě napsáno, že budete v pětihvězdičkovém hotelu s all inclusive a nakonec skončíte v tříhvězdičkovém penzionu s velmi omezenou stravou. Náhrady se domůžete a cestovní kancelář vám musí rozdíl ceny doplatit. Jednat ale musíte rychle, je také dobré si všechny rozdíly nafotit a mít tak důkazy.

Na koho se s reklamací obrátit?

S reklamací se vždy obracejte na cestovní kancelář, která je pořadatelem zájezdu, a je tedy psaná i ve smlouvě. Vždy, když dovolená neprobíhá tak, jak by měla a jak bylo smluveno, je povinna pořadatelská cestovní kancelář postarat se o náhradu. Pozor ovšem na to, co je skutečně slíbeno a psáno v katalogu nebo ve smlouvě, a na to co, co vám v cestovní kanceláři přislíbili jen ústně.

I když se mnohé cestovní kanceláře dost často snaží své klienty přesvědčit, že na náhradu nárok nemají, ne vždy je to pravda. Určitě se tak v případě, že je vaše dovolená zkažená, nevzdávejte a reklamujte to, co nebylo podle původní smlouvy v pořádku.

www.freepik.com

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *