Notino oslavilo 21. Narozeniny: Jaký má roční obrat a co jsou jejich Discovery boxy?

Notino oslavilo 21. Narozeniny: Jaký má roční obrat a co jsou jejich Discovery boxy?

V roce 2004 vznikla internetová parfumerie Parfums.cz, z které se za dvacet let existence stala významná online prodejna parfémů v Evropě. Znáte příběh Notina?

Založení Parfums.cz

Když v roce 2004 Michal Zámec založil e-shop Parfums.cz, nejspíš netušil, že z této brněnské firmy se během dvou desítek let stane největší evropský online obchod s parfémy a kosmetikou. Původně začínal pouze na českém trhu a postupně se rozrůstal také do dalších evropských zemí. První expanze proběhla v roce 2005 na sousední Slovensko a v současné době působí Notino již ve 28 evropských zemích.

Miliardový roční obrat

Za dobu své existence se z malého lokálního e-shopu zaměřeného na prodej parfémů stal gigant s více jak miliardovým ročním obratem. Zajímavé je, že na tomto obratu se tržby z České republiky podílejí pouze čtrnácti procenty. V nabídce e-shopu, který v roce 2016 prošel rebrandingem, aby došlo sjednocení názvu na mezinárodních trzích, se kromě parfémů objevuje také vše, co vás napadne, když se řekne kosmetika. Kromě kosmetiky se společnost rozhodla rozšířit svou nabídku také o volně prodejné léky, vitaminy, doplňky stravy a zboží pro matku a dítě. V současné době nabízí Notino více jak 83 000 produktů od 1 500 světových i menších lokálních značek a neustále rozšiřuje svou nabídku kamenných prodejen. Aby si firma udržela své postavení a reputaci, denně je schopná odbavit až 180 tisíc balíků.

Oslava dvacátých narozenin proběhla ve velkém stylu

V roce 2024 proběhl v Brně obrovská událost při příležitosti oslavy dvacátých narozenin. Oslavy, která se uskutečnila 22. září 2024 v Brno Business Parku, se zúčastnil Tom Odell, Monika Bagárová, kapela Slza a nechyběly ani doprovodné workshopy a představení kosmetických novinek a také bestsellerů.

Inovace a technologie

V oficiálním příspěvku k příležitosti oslav dvacátých narozenin společnosti nechyběla zmínka o tom, jak se lišil nákup kosmetiky online v roce 2004 a jak probíhá nyní. Notino se totiž evropskou jedničkou nestalo jen tak. Na stránkách e-shopu najdete nespočet praktických inovací.

Virtuální zrcadlo

Oblíbenou funkcí mezi zákazníky je virtuální zrcadlo, jenž jim umožňuje vyzkoušet si kosmetiku online. Tuto funkci si může vyzkoušet každý, kdo si stáhne do telefonu aplikaci Notino. Vybrané produkty lze totiž vyzkoušet přímo na sobě, a to díky kameře v telefonu.

Fragrance Finder

Další oblíbenou funkcí na stránkách Notina je takzvaný Fragrance Finder. Díky této funkci si můžete najít vhodný parfém na míru. Stačí vyplnit, jaké vůně a ingredience jsou vaše oblíbené a na základě toho dostanete doporučení na parfémy, které odpovídají vaším preferencím.

Discovery boxy

Když nevíte, jaké produkty stojí za vyzkoušení, můžete si sestrojit svůj vlastní discovery box. Do toho si podle svého navolíte vzorky produktů, které chcete vyzkoušet, ale nevíte, jak s nimi budete spokojeni. Když vám budou vzorky vyhovovat, můžete si příště koupit produkt v běžné velikosti.

AI diagnostika pleti

Za zmínku stojí také funkce využívající umělou inteligenci, jež dokáže provést diagnostiku vaší pleti a na základě jejích výsledků vám doporučit nejvhodnější kosmetické produkty. Opět stačí odpovědět na několik otázek, nahrát fotografii svého obličeje a počkat si na výsledek.

Brněnská značka Notino je důkazem toho, že i česká společnost se může prosadit na evropském trhu a stát se úspěšnou firmou s miliardovými obraty. Letos oslaví již 21 let své existence a rozhodně to vypadá, že má nakročeno k minimálně dalších 21 úspěšným rokům.

Zdroj textu: www.notino.cz, www.forbes.cz

Zdroj foto: www.freepik.com

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *