Co je time management?

Co je time management? Jak stíhat vše, neztrácet čas a nebýt neustále ve skluzu?

Slyšeli jste již někdy o time managementu? Je to způsob, jak s časem nakládat efektivně a každou vteřinu využít naplno. Lidé, kteří umění této činnosti zvládnou na výbornou, jsou v pracovním životě úspěšnější, v tom osobním spokojenější a nejsou neustále v časové tísni. Jak zvládnout time management snadno a rychle?

Nemilosrdně zkraťte čas strávený bezcílným blouděním v online prostoru

Kolik času denně strávíte surfováním na internetu, které je zcela bezcílné a nevede k žádným výsledkům? Jak často vás pohltí svět sociálních sítí a kolik času denně na nich strávíte? Čas, který zcela zbytečnými činnostmi ztrácíte, můžete zjistit z daných aplikací. Většina lidí je překvapená, když si začne čas strávený bezcílným touláním ve virtuálním prostoru měřit, protože v něm tráví mnohem více času, než si mysleli. První rada tedy zní jasně: snižte čas strávený online, který vám nepřináší žádné výsledky, na naprosté minimum. Čtení pracovních e-mailů je důležité, prohlížení fotek zcela neznámých lidí na sociálních sítích ne.

Ukliďte si prostor okolo sebe

Ať už se vám to líbí nebo ne, prostředí, ve kterém pracujete, má na vás ohromný vliv. Než se tedy pustíte do práce, pořádně si okolo sebe ukliďte. Na vašem pracovním stole by neměly být žádné věci, které ke své práci nepotřebujete. Výjimkou je sklenice s pitím, svačina a případně rodinná fotografie. Pokud pracujete z domova, odneste z místnosti vše, co vás rozptyluje. Není to možné? Tak jednoduše otočte stůl tak, abyste se dívali z okna a nikoliv na věci, kvůli kterým vám neustále odbíhají myšlenky od práce.

Plánujte a sepisujte si TO-DO listy

Nejste příliš organizovaní a často chodíte pozdě, ale nikdy brzo? Je načase tuto vlastnost změnit a začít si lépe plánovat, jak trávíte svůj čas. K tomu vám pomohou také TO-DO listy. Každý den si pečlivě rozplánujte podle toho, jakým činnostem musíte věnovat svou pozornost a odhadujte, kolik času vám zaberou. Aby bylo plánování pracovních dní snazší, sepisujte si TO-DO listy večer a pokládejte si je na noční stolek, případně si vše sepisujte do poznámek ve svém telefonu, abyste svůj seznam úkolů měli vždy po ruce.

Rozdělte si úkoly podle priority

Aby vám šla práce lépe od ruky a nestalo se vám, že si se svého seznamu úkolů odškrtnete většinu položek, ale k těm nejdůležitějším se nedostanete, přiřaďte jednotlivým úkolům jejich prioritu. Následně si na první místa svého TO-DO listu sepište ty nejdůležitější úkoly. Díky tomuto systému se vám již nestane, že byste tu nejdůležitější položku nestihli.

Odhalte svůj chronotyp

Kdy se vám pracuje nejlépe? Patříte k lidem, kteří nejraději pracují ráno a dopoledne? Nebo si naopak necháváte práci na odpoledne, večer či dokonce noc? Váš chronotyp toho o vaší povaze dost vypoví. Čím dříve odhalíte, jaký typ člověka jste, tím dříve můžete začít efektivně pracovat. Najděte si na internetu dotazník, s jehož pomocí odhalíte, zda jste medvěd, delfín, vlk či lev.

Nevynechávejte pauzy

Samozřejmě není možné strávit prací celý den, a proto jsou nedílnou součástí efektivního dne také pravidelné přestávky a pauzy na občerstvení, toaletu i obyčejné odreagování. Jakmile na sobě pocítíte, že se na práci plně nesoustředíte, nesahejte ihned po svém mobilním telefonu, ale vstaňte od stolu a jděte se projít, napijte se, prohoďte pár slov s kolegy a podobně. Vyvarujte se odpočinku u sociálních sítí a bezcílného toulání světem internetu. Vaše pauza by totiž nemusela trvat pouze deset minut, ale třeba i celou hodinu.

Zorganizujte si svůj čas a podávejte lepší pracovní výkony, choďte všude včas a staňte se skvělými organizátory svého času. Chce to jen trochu tréninku a stanete se mistry time managementu.

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *