Ať se podíváte kamkoliv, spatříte postavičku Labubu. Proč je k vidění všude a jak se z ní stal fenomén?
Asijské postavičky berou útokem celý svět
Šílenství okolo postavičky Labubu vzniklo v Asii, odkud také pochází. Labudu je jedna z hlavních postav knižní série The Monsters. Je chlupatá, má velké uši a oči a šibalský škleb s vyceněnýma zubama. Labubu není člověk ani zvíře, ale bytost, která je roztomilá a připomíná dítě, zároveň je také děsivá a strašidelná. S touto postavičkou se můžeme setkat v mnoha kostýmech, protože se z ní stal sběratelský hit.
Kasing Lung
Za vznik postavičky s šibalským obličejem je zodpovědný Kasing Lung. Hongkongský ilustrátor a designér narozený v roce 1972 vytvořil v roce 2015 sérii The Monsters a při její tvorbě se inspiroval zejména severským folklorem a mytologií.
Proč všichni mluví o postavičce Labubu?
Právě desetiletý rozdíl mezi tím, kdy postavička Labubu vznikla a dobou, kdy se z ní stal světový fenomén, vzbuzuje otázky. Proč trvalo celých deset let, než se děsivá postavička stala celosvětovým hitem? Důvodů její raketové popularity je několik.
Sběratelské figurky v rozmanitých kostýmech
Krůčky k jejímu většímu vlivu odstartovala společnost Pop Mart. Tento čínský výrobce totiž pustil do oběhu postavičky Labubu v takzvaných blind boxech. Kupující ví, že si koupil tuto postavičku, ale až do jejího rozbalení nemá ponětí, v jakém bude kostýmu. Právě tento moment překvapení je pro kupující a fanoušky lákavý.
Síla K-popových hvězd
Větší zájem kupujících o postavičku Labubu zaznamenali prodejci také poté, co se zpěvačka Lisa z populární K-popové kapely Blackpink podělila se svými sledujícími na sociálních sítích o svou rozsáhlou sbírku těchto postaviček. Mezi fanoušky tím spustila hotové šílenství a trend panenky Labubu se od té doby začal dále masově rozšiřovat po celém světě.
Šílenství mezi celebritami
Panenkám Labubu neodolaly ani další celebrity. Hitem je totiž její nošení na kabelce. O fotografii své kabelky s touto panenkou se podělila Rihanna, Dua Lipa, Hailey Bieber, Kim Kardashian či Simone Biles. Slavné ženy usoudily, že se jedná o stylový doplněk k jejich designérským kabelkám a tím se zasadily o ještě větší boom a slávu této postavičky.
Ošklivá postavička zvýšila akcie Pop Martu
Z celosvětového úspěchu ošklivé postavičky s děsivým šklebem těží nejen její tvůrce, jenž je svou postavičkou obklopen kdykoliv vyjde do ulic, ale zejména obchod, který ji začal prodávat coby sběratelskou figurku. Akcie Pop Martu právě díky úspěšnému prodeji Labubu panenek raketově vrzostly. Dokonce se hovoří o tom, že díky ohromnému úspěchu této figurky vzrostly tržby tohoto prodejce o 500 %.
Kvůli děsivé figurce mají celníci plné ruce práce
Jakmile se nějaký předmět dočká celosvětového úspěchu, poznají to při své práci také celníci. Právě ti čínští mají v poslední době plné ruce práce se zabavováním falešných panenek. Ačkoliv se někteří výrobci snaží svézt na úspěšné vlně panenky, kterou si můžete v Česku koupit od 500 korun výš, a vyrobit její napodobeninu, mezi sběrateli a fanoušky této figurky je kladen důraz na její originální původ.
Stejně jako bylo dříve trendy sbírat mončičáky, hračky z Kinder vajíčka nebo například céčka, nyní celý svět šílý po poměrně ošklivé a děsivé figurce postavičky, která vznikla před deseti lety. Vše odstartovala zpěvačka z K-popové kapely, která potvrdila, že K-pop a asijská hudební tvorba by rozhodně neměli být brány na lehkou váhu. Popularitu Labubu navíc stále přiživují ostatní celebrity z celého světa, které si ji připevňují na své luxusní kabelky.
Zdroj textu: www.prestigeonline.com, www.thedailybeast.com
Zdroj foto: www.commons.wikimedia.org